Die reaktivierten britischen Thrasher werden am 04. Oktober ihr erstes Album "The Age Of Entitlement" seit 29 Jahren über Dissonance Productions veröffentlichen. Die Band tourte bereits mit Napalm Death, Tokyo Blade, Diamond Head Mayhem u.v.a. Nach zwei neuen Tracks 2015 und 2017 ging die Band erstmal auf Europa-Tour um auszuloten ob die Chemie für ein gänzlich neues Album stimmt. Das ist nun im Kasten, und klingt schwer nach Anthrax, Nuclear Assault oder auch Lawnmower Deth. Blitzsauberer, sehr wuchtig produzierter Thrash eben. Das Cover-Artwork wurde von Mark Wilkinson erstellt, der zuvor schon u.a. mit Iron Maiden, Judas Priest und Marillion zusammengearbeitet hat. Die CD kommt in limitierte Erstauflage als Digipak. Das Vinyl ist in einer limitierten Version Blau bzw. wahlweise auch Schwarz!
Endlich ist es da, das mit großer Spannung erwartete neue Album der deutschen Power Metal-Meister ORDEN OGAN. Dem mit zahlreichen internationalen Charteinstiegen (u.a. Platz #8 in Deutschland) immens erfolgreichem „Gunmen“ folgt nun mit „Final Days“ ein weitere – kaum für möglich gehaltene – Steigerung. Die in eine massive Produktion eingebetteten, supermelodischen und mit brillanten Hooklines versehenen Songs überzeugen auf ganzer Linie. Gastauftritte von Ylva Eriksson (Sängerin der schwedischen Shooting Stars Brothers Of Metal) und ex-Ozzy Osbourne Gitarrist Gus G. erweitern das Spektrum der Band um einige interessante Facetten. „Final Days“ – in all seiner Herrlichkeit – wird nicht nur die Erfolgsgeschichte von ORDEN OGAN fortführen, sondern ab sofort auch als neuer Maßstab im Power Metal-Genre dienen.
TOKiMONSTA war die erste Frau, die auf Flying Lotus' Brainfeeder-Label veröffentlichte. Sie wurde für ihr letztes Werk "Lune Rouge" 2019 für den Grammy als "Electronic Album Of The Year" nominiert. Nun legt sie mit "Oasis Nocturno" ihr zehntes Album in 10 Jahren vor, das sie wieder mit zahlreichen Featuregästen aufgenommen hat, darunter EarthGang, Bibi Bourelly, Jean Deaux, Drew Love, VanJess und Sunni Colon.
Das selbstbetitelte Album von The Perfect Circle aus dem Jahr 1977 gilt in den Kreisen des Rare-Groove- und Soul-Jazz schon lange als Klassiker. Kopien der Original-LP werden für Hunderte von Dollar gehandelt. Dies ist die erste richtige Neuauflage des Albums und wird auf HQ-Vinyl mit 180 Gramm Gewicht gepresst werden.
Endlich! Das neue King Orgasmus One Album "Manifest" wird am 05.03.2021 veröffentlicht. Orgi hat mit dem kommenden Longplayer ein vielschichtiges Meisterwerk geschaffen! Premiuminhalte der limitierten Deluxe-Box sind 2 CDs und jede Menge Gimmicks, dazu die ultimative #1 Evil Heart Brille aus dem bekannten Promovideo! Noch besser als das Vorgänger-Album "Welcome to the Hood" (Platz 5 Album-Charts) und ein absolutes MUST HAVE für alle Fans und die, die es noch werden wollen! Seine typisch berlinerische Persönlichkeit und sein unverwechselbarer Humor und Wortwitz machen ihn zum Repräsentanten einer anspruchsvollen Generation ehrlich-ursprünglichen Rapps.
Mt. Marci is the 8th studio album from legendary emcee / producer Roc Marciano. This new album is in conjunction with Josue Thomas of The Gallery Dept, and without question is a must have for the true music / Roc Marciano fan. This is Art That Kills.
„Detroit 2“ ist die Fortsetzung von Big Seans 2012 erschienenen Mixtapes „Detroit“, welches er selbst als Liebesbrief an seine Heimat bezeichnet und ist nun erstmals auf Vinyl erhältlich. Auf 21 Tracks gesellen sich neben der Musik-Ikone Stevie Wonder auch Rap-Stars wie Travis Scott, Post Malone, Lil Wayne oder Ty Dolla $ign.
Reissue des 1982er Albums von Manu Dibango, bekannt für seinen Jazz-Funk-Afro-Klassiker "Soul Makossa".
MUSIC BY MADLIB / ARRANGED BY KIEREN HEBDEN (Four Tet) Gil Evans to Miles Davis…. Holger Czukay to the ensemble known as Can….Jean Claude Vannier to Serge Gainsbourg on Histoire de Melody Nelson. That’s the only way to explain the specificity of Four Tet and Madlib’s collaboration, in this special album that showcases a two-decade long friendship that has resulted in an album that follows Madlib’s classics like Quasimoto’s The Unseen, Madvillainy and his Pinata and Bandana albums with Freddie Gibbs. “A few months ago I completed work on an album with my friend Madlib that we’d been making for the last few years. He is always making loads of music in all sorts of styles and I was listening to some of his new beats and studio sessions when I had the idea that it would be great to hear some of these ideas made into a Madlib solo album. Not made into beats for vocalists to use but instead arranged into tracks that could all flow together in an album designed to be listened to start to finish. I put this concept to him when we were hanging out eating some nice food one day and we decided to work on this together with him sending me tracks, loops, ideas and experiments that I would arrange, edit, manipulate and combine. I was sent hundreds of pieces of music over a couple of years stretch and during that time I put together this album with all the parts that fitted with my vision.” - Kieren Hebden AKA Four Tet
Repress soon! Following the success of two collaborative releases (EMC "The Show" / 2008 and Ace & Edo G "Arts & Entertainment" / 2009), Masta Ace joins forces with the metal faced MF Doom for Son of Yvonne, a highly personal concept album that celebrates the life and legacy of Ace's recently departed Mother. Like his 2004 landmark Disposable Arts, Son of Yvonne is meticulously constructed with stories, settings, and characters that resonate with flesh and bone humanity. Interstitial vignettes provide a thematic backbone to the experience, and each track complements and completes the previous to form a narrative whole: a sometimes visceral, sometimes nostalgic slice of Ace's young life in Brownsville, Brooklyn. Entirely underscored by MF Doom's iconic Special Herbs instrumentals, Son of Yvonne features the Juice Crew general Big Daddy Kane, new comers Pav Bundy (The Bundies), Reggie B and even MF Doom on the mic. It's Masta Ace's no frills flow, however, that looms largest above the dusty samples and digger loops that define Doom's production. Ace's photo-realistic rhymes about stick-up kids, spraycan artists and wack emcees add extra gravity to his already celebrated reputation as "truly an underappreciated rap veteran and underground luminary" (Allmusic Guide). Like Eminem recalls in his 2008 autobiography The Way I Am, "Masta Ace had amazing storytelling skills. His thoughts were so vivid."
Following the reissue of Marta Ren "Stop Look Listen" album, Record Kicks is proud to present the reissue of another mega rare and super in-demand vinyl from its vaults: Sydney soul/funk outfit DOJO CUTS' second legendary album "Take From Me". The second studio album from the Aussie band will be finally back available on vinyl on a classy limited edition clear LP. "Take From Me" was originally released in 2012 and once again features the sizzling, smoky vocals of Miss Roxie Ray. This much anticipated follow-up to their 2009 debut on Record Kicks, has rapidly became a "classic" in the deep funk and soul scene with millions of streamings on the digital platforms. The originally LP has never been repressed and the few available copies change hands for crazy money on Discogs. This is the album where all of Dojo Cuts' experience and hard work reaches its deeply soulful zenith, with tracks such as in "Easy to come home", "Sometimes it hurts" and title track "Take From Me". With the liner notes written by dj and collector Russ Dewbury (Jazz Rooms) and the support of the entire Daptone Records family aka Gabriel Roth, Neal Sugarman and Homer Steinwess, this is a must have for all the funk & soul lovers. Watch out the repress is limited to 500 copies worldwide.
OUTSIDER ist die Idee von Philippe Cohen Solal, dem millionenfach verkauften Künstler, Produzenten und Komponisten hinter Gotan Project, der exklusiven, beispiellosen Zugang zu Henry Dargers Leben und Werk erhalten hat. Er hat den mit dem Mercury-Preis ausgezeichneten Produzenten Mike Lindsay von der Acid-Folk-Gruppe Tunng zusammengebracht, um das im Februar 2021 veröffentlichte Album mitzuschreiben und zu produzieren. Sie haben die gefeierte Solokünstlerin und Komponistin Hannah Peel für das Blechbläser-Team mitgebracht. Streicher und Backing-Vocals, die Dargers Kindercharaktere, die Vivian-Mädchen und Adam Glover für den üppigen, krächzenden Lead-Gesang darstellen, der die innere Stimme von Darger selbst durch die Originaltexte widerspiegelt. Die reichhaltigen Instrumente und Vocals, die zuweilen theatralisch, nostalgisch, magisch und unschuldig sind, verbinden sich mit Dargers Texten und Geschichten, um den Hörer in panoramische, aquarellierte Klangblicke zu versetzen. Solal und Lindsay haben ihre überragenden musikalischen Talente zusammengebracht, um rollende emotionale Streicher, hymnische Hörner und hochfliegende Symphonien zu schaffen, die Melodien über Vintage-Gitarren, verzogene Tape-Loops, Synthesizer und Kinderinstrumente hinzufügen. Solal und Lindsay tauchen in Dargers innere Welt ein und haben eine neue musikalische Dimension geschaffen, die uns auf eine Reise in Dargers Fantasie entführt.
It was in Benin City, in the heart of Nigeria, that a new hybrid of intoxicating highlife music known as Edo Funk was born. It first emerged in the late 1970s when a group of musicians began to experiment with different ways of integrating elements from their native Edo culture and fusing them with new sound effects coming from West Africa´s night-clubs. Unlike the rather polished 1980´s Nigerian disco productions coming out of the international metropolis of Lagos Edo Funk was raw and reduced to its bare minimum. Someone was needed to channel this energy into a distinctive sound and Sir Victor Uwaifo appeared like a mad professor with his Joromi studio. Uwaifo took the skeletal structure of Edo music and relentless began fusing them with synthesizers, electric guitars and 80´s effect racks which resulted in some of the most outstanding Edo recordings ever made. An explosive spiced up brew with an odd psychedelic note known as Edo Funk. That‘s the sound you‘ll be discovering in the first volume of the Edo Funk Explosion series which focusses on the genre’s greatest originators; Osayomore Joseph, Akaba Man, and Sir Victor Uwaifo: Osayomore Joseph was one of the first musicians to bring the sound of the flute into the horn-dominated world of highlife, and his skills as a performer made him a fixture on the Lagos scene. When he returned to settle in Benin City in the mid 1970s – at the invitation of the royal family – he devoted himself to the modernisation and electrification of Edo music, using funk and Afro-beat as the building blocks for songs that weren’t afraid to call out government corruption or confront the dark legacy of Nigeria’s colonial past. Akaba Man was the philosopher king of Edo funk. Less overtly political than Osayomore Joseph and less psychedelic than Victor Uwaifo, he found the perfect medium for his message in the trance-like grooves of Edo funk. With pulsating rhythms awash in cosmic synth-fields and lyrics that express a deep personal vision, he found great success at the dawn of the 1980s as one of Benin City’s most persuasive ambassadors of funky highlife. Victor Uwaifo was already a star in Nigeria when he built the legendary Joromi studios in his hometown of Benin City in 1978. Using his unique guitar style as the mediating force between West-African highlife and the traditional rhythms and melodies of Edo music, he had scored several hits in the early seventies, but once he had his own sixteen-track facility he was able to pursue his obsession with the synesthetic possibilities of pure sound, adding squelchy synths, swirling organs and studio effects to hypnotic basslines and raw grooves. Between his own records and his production for other musicians, he quickly established himself as the godfather of Edo funk. What unites these diverse musicians is their ability to strip funk down to its primal essence and use it as the foundation for their own excursions inward to the heart of Edo culture and outward to the furthest limits of sonic alchemy. The twelve tracks on Edo Funk Explosion Volume 1 pulse with raw inspiration, mixing highlife horns, driving rhythms, day-glo keyboards and tripped-out guitars into a funk experience unlike any other. Double LP pressed on 140g virgin vinyl comes with a full color 20-pages booklet CD comes with a full color 36-pages booklet
Vier Vinyl-Reissues von The Fall bzw. Mark E. Smith erscheinen am 02.10. in Clear Vinyl und inklusive bedruckter Inner Sleeves. Der Nachfolger von 'The Infotainment Scan', 'Middle Class Revolt', war kommerziell nicht ganz so erfolgreich, hatte aber ebenfalls zahlreiche Highlights im The Fall Backkatalog zu bieten, darunter 'Hey Student', '15 Ways' oder 'Behind The Counter'. Dazu noch die drei Coverversionen 'War' (Henry Cow), 'Shut Up' (The Monks) sowie 'Junk Man (The Groundhogs). Auch hier wurde das bedruckte Inner Sleeve von Pascal Le Gras überarbeitet.
Bislang releasten die Duisburger Slope zwei EPs. „Helix“ und „Loosin‘ Grip“ trugen dabei schon die unverkennbare DNA der Band: sehr grooviger Hardcore der Marke Turnstile mit schnellen Riffs und einem Gespür für Songstrukturen. Das Salz in der Suppe war schon immer der Ideenreichtum der Band und wer die EPs kennt, weiß dass Slope immer für eine Überraschung gut sind. Was die Band auf ihrem Debütalbum „Street Heat“ abfeuert hätte aber keiner erwartet. Hier sitzt wirklich alles. Hardcore, Groove, Funk – kriegt man das alles stimmig unter einen Hut? Slope beweisen, dass genau das geht. Mit „Street Heat“ gehen die Duisburger das erste Mal die Langstrecke und zeigen, dass sie auch die Luft für ein komplettes Album haben.
Tomahawk sind zurück mit einem neuen Album, Tonic Immobility. Ihrem ersten seit 8 Jahren. 12 neue Songs von Duane Denison (The Jesus Lizard/Unsemble), Trevor Dunn (Mr. Bungle/Fantômas), Mike Patton (Faith No More/Mr. Bungle, etc.) and John Stanier (Helmet/Battles). Für die Produktion verantwortlich zeichnen sowohl die Band selbst als auch Paul Allen.
Version info: LP on 180 grams Glow In The Dark Vinyl
Vier Vinyl-Reissues von The Fall bzw. Mark E. Smith erscheinen am 02.10. in Clear Vinyl und inklusive bedruckter Inner Sleeves. Das Doppelalbum 'The Twenty-Seven Points' enthält Live-Tracks aus den Jahre 1992 - 1995. Das von Fans oftmals als eins der 'wahren' Fall-Alben bezeichnet fangen die Aufnahmen die zum Teil chaotische Atmosphäre bei Live-Gigs der Band ein - darunter Bühnen-Abgänge und diverse weitere Pannen. Das 28-Track-Album enthält einige der großen Momente im The Fall-Backkatalog wie 'Big New Prinz', 'Lost In Music' oder 'Mr. Pharmacist'.