In 1973 Ruphus were signed by Polydor Norway and recorded their first LP in the same year. Ruphus toured Norway until 1974 and her newfound popularity made her aware of television and produced a TV special. In the same year they went on tour in Germany for the first time and then recorded their second album immediately afterwards. 'Ranshart' was their first export album and also attracted some international attention. In 1976 they produced their third album 'Let Your Light Shine'. Her new style was unmistakable. With the help of rock and jazz guitarist Terje Rypdal, Ruphus had developed into a jazz rock band. The German metronome brought Ruphus to Essen for the first Brain Festival on February 26, 1977, where they played in front of about 8000 visitors. In 1977 her fourth work appeared on the market. 'Inner Voice' was again produced by Terje Rypdal, and like its predecessors, is now being released as a reissue (CD, LP, Lim. Transparent Blue LP) by progressive rock specialist Karisma Records.
Limited new edition of the 2016 Be With reissue of the legendary debut album by the US jazz rock band Air (1971, Embryo Records). The self-titled album, recorded with Randy Brecker and Herbie Mann, among others, is considered a worldly masterpiece of jazz-rock fusion and is still cited by producers such as Jeremy Underground, MCDE and Floating Points. 180g vinyl in die-cut cover sleeve.
Back in stock! Oneness of Juju's Cosmic Second Album. Featuring Joe Bonner. Magical, mystical, Afrocentric, progressive - words that could be used to describe any number of musical compositions by Sun Ra or his cosmic brothers and sisters, from John to Alice Coltrane, early '70s projects on record labels like Detroit's Tribe or Houston's Lightin' or the interests of one Washington, DC native named Jimmy Gray that centered under one, perfect moniker: Black Fire. Gray spent nearly three decades pushing boundaries as a Black American promoter, distributor and, finally, record label owner. Together with Oneness of Juju's leader James “Plunky Nkabinde“ Branch, Gray oversaw sixteen releases on Black Fire Records between 1975 and 1996. These are the definitive reissues of five of the label's key titles; all were lacquered - most directly from master tape - by legendary Los Angeles mastering engineer Bernie Grundman, With this set, Oneness Of Juju and Black Fire's story burns forth into its fifth decade, its message not tempered, its sound pure. It's cycle, once again, complete. Each release is packaged in a thick, tip-on sleeve and includes a deluxe booklet with extensive notes on the album, the Black Fire collective, and the musical and cultural revolution they created. Limited edition, one time pressing.
Jaga Jazzist veröffentlichen nach 5 Jahren ein neues Studioalbum auf Brainfeeder! Jaga Jazzist kehren Anfang August mit ihrem neuen Album „Pyramid“ zurück, auf dem das legendäre norwegische achtköpfige Kollektiv tief in seine Post-Rock-, Jazz- und Psychedelic-Einflüsse eintaucht. Es ist ihr erstes Album seit „Starfire“ aus dem Jahr 2015, ihr neuntes Album in einer mittlerweile vier Jahrzehnte währenden Karriere, aber es markiert das Debüt der Gruppe auf Brainfeeder, dem in L.A. beheimateten Label von Flying Lotus. Auf „Pyramid“ haben Jaga Jazzist einen kosmischen Sound entwickelt, der zu ihrem neuen Label passt, während es ihre Vorgänger, wie die 80er-Jahre Jazzband Out To Lunch und dem norwegischen Synthesizer-Guru Ståle Storløkken bis hin zu Zeitgenossen wie Tame Impala, Todd Terje und Jon Hopkins zitiert. Jeder der vier langen Beiträge des Albums entwickelt sich über sorgfältig ausgearbeitete Partituren, in denen sich die technisch-farbigen Fäden der Stücke verträumt entfalten. Die Band, die von Lars Horntveth und seinen Kompositionen angeführt wird, nahm einen sehr direkten Weg zur Entstehung von „Pyramid“. Während sie bei „Starfire“ die Idee einer traditionellen Studioaufnahme auf die Spitze trieben, bei der verschiedene Mitglieder in der Aufnahmekabine ein- und ausgingen, um über zwei Jahre hinweg zu schreiben, aufzunehmen und zu experimentieren, war der Prozess hinter „Pyramid“ fast das genaue Gegenteil: es dauerte nur zwei Wochen, um die Aufnahmen fertigzustellen. Beide Platten wurden zwar vom selben neugierigen, experimentellen Geist angetrieben, aber die Prozesse waren sehr unterschiedlich. Sie zogen sich in ein abgelegenes Waldstudio im benachbarten Schweden zurück und bunkerten sich dort täglich 12 Stunden lang ein.